Edirne’nin simgesi tarihi Uzunköprü’de restorasyon çalışmaları devam ediyor…
Erdoğan DEMİR / EDİRNE (İGFA) – Edirne’nin ilçesine adını veren tarihi Uzunköprü, dünyanın en uzun tarihi taş köprüsü olarak önemini koruyor. Osmanlı Padişahı II.Murat döneminde 1427-1443 yılları arasında inşa edilen 1.270 metre uzunluğundaki tarihi köprü, birçok kez onarıldı. Bu onarım çalışmalarının sonuncusuna 2021 yılında başlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında köprü 2021 yılında trafiğe kapatıldı. Dönemin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1 Aralık’ta bilgilendirmede bulundu. Tescilli kültür varlığı olan ve 2015 yılında UNESCO Dünya Kültür Mirası Kalıcı Listesi’ne alınan köprüdeki onarım çalışmaları hakkında 2022’de, “Restorasyon çalışmalarının Mayıs 2024’te tamamlanmasını öngörüyorlar.” söylenmiş. Ancak eski Bakan Karaismailoğlu’nun verdiği tarih ile Cumhurbaşkanlığı tarafından yayınlanan 2024 Yatırım Programında çalışmaların tamamlanması için öngörülen tarih örtüşmedi. Söz konusu programda projenin tamamlanma yılı olarak 2027 yılı belirtildi. Projenin toplam maliyeti 255 milyon 900 bin liraya ulaştı. 2023 Yatırım Programında projenin 2026 yılında tamamlanması öngörülüyordu ve toplam maliyet 172 milyon 920 bin liraydı.
‘HÜKÜMETİN LASTİK ÖNGÖRÜSÜ’
CHP Edirne Milletvekili Ahmet Baran Yazgan, Uzunköprü’de devam eden çalışmaları Meclis gündemine taşıdı. Yetkililerin onarım çalışmalarının tamamlanması için farklı tarihler açıkladığına dikkat çeken Yazgan, bir yılda toplam maliyette yüzde 48 oranında artış yaşandığına dikkat çekti. Yazgan, şunları söyledi: “Tarihi Uzunköprü, Edirne’nin değerli simgelerinden biridir. Onarım çalışmaları 2 yılı aşkın süredir devam ediyor. Ancak her işte olduğu gibi bu konuda da hükümet temsilcileri kamuoyuna yeterli bilgi vermiyor. Eski Bakan Adil Karaismailoğlu, çalışmaların Mayıs 2024’te tamamlanacağını açıklamıştı ancak o tarihten bu yana çalışmalarla ilgili tatmin edici bir bilgi paylaşılmadı. Bunun üzerine konuyu Meclis’e taşıdık. Tarihi ve kültürel varlıklar hepimizindir. Her fırsatta ‘Biz Osmanlı’nın torunlarıyız’ diyenlerin, Osmanlı’dan günümüze kadar ayakta kalan tarihi Uzunköprü’ye gereken değeri vermediğini görüyoruz. Önümüze çıkan bir diğer konu da işin maliyetinin her geçen yıl artması. “Öngörülen maliyetin her yıl artması, hükümetin dar görüşlülüğünü gösteriyor.”
‘GECİKMENİN MALİYETİ NEDİR?’
CHP’li Yazgan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na da şu soruları sordu:
“Tarihi Uzunköprü’deki restorasyon çalışmalarının ne zaman tamamlanması bekleniyor? Restorasyon projesinin tamamlanması için farklı tarihler verilmesinin sebebi nedir? Projedeki gecikmelerin maliyeti ne oldu?